Jdi na obsah Jdi na menu
 


Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

22. 11. 2011

Tak jsem se dal do dalšího projektu. Expediční auto.

Záměr - hezky vypadající offroad pro nepříliš bláznivé expedice. Maketa, ale podle toho jak znám své možnosti spíš polomaketa. Auto by mělo budit pozornost  :-)

Defender 90 je prostě expedičák par excelence a tak ze všech Off Road aut nejvíc odpovídá tomu co chci. Je spousta možností jak ho zpracovat. Předloh mraky a doplňků jak profi tak i homemade úprav k nalezení spousty.

Jakou předlohu jsem zvolil zatím odhalovat nebudu. Mezi zdejšíma Expedičákama jsem ji neviděl a je docela kontroverzní.

Ale k tomu co už mám:    

Koupil jsem sestavený, mírně tuningovaný podvozek SCX10 spolu s kastlí TUNDRA, régem a motorem. K tomu jsem přikoupil kastli použitou Defendra 90 s nějakými dalšími drobnostmi. Rozvor byl větší  /310/ tak jsem udělal nový linky. Jsou z mosazi. Další úpravou je link řízení přemístěný zleva vpravo. Líp to funguje.

 Doplněno 8.2.2012      Defík je z 90% hotov.  Z techniky byly vyměněny ještě tlumiče. Složitost barvení je na samostatný článek a rozhodně nevyšla tak, jak bylo v plánu. Barvy nebyly k sehnání v potřebných odstínech a pak taky - je to moje víceméně prvotina. Jak na poli lakování, tak mezi auty. Růžová nakonec byla fialková, syntetika, a tak šla dolů. Stejně to dopadlo s poslední, červenou, vrstvou. Takže barvy jsou jinak než na originále. Neva, už je v plánu jiná technologie, tak uvidíme. Doplňky jsem bastlil sám. Jaká bude jejich životnost se uvidí. Kupodivu se povedly - si myslím. Doplnit příjde ještě pár kosmetických drobností a expediční cetky. Jestli se pustím do interiéru to fakt nevím. Blíží se jaro a tak bude jiná činnost.

Doplněno 15.10.2013      Po více než jednom a půl roce provozu a cca 50 najetých km mohu hodnotit:     Defender jezdí bez poruch. Za dobu provozu se jednou povolil šroubek u tyče řízení - nebyl přilepen, jednou jsem roztrhnul pneumatiku o klacek a vlastní vinou - přepólováním jsem zničil regulátor. Model projede neskutečný věci. Kdyby byla karoserie nižší a bez zahrádky, bylo by to ještě lepší. Ale je to přeci Defík. Co nevydrželo jsou všechny mnou vyrobené doplňky (mimo bytelnýho předního rámu. Provoz v těžkým terénu a kotrmelce se podepsaly i na karoserii - je zralá na výměnu. Blíží se zima tak budu rekonstruovat :-)

Momentální konfigurace je:

základ podvozku - Axial SCX 10 + mírný AL tuning

nové, zkrácené linky z mosazi - jsou těžší a snižují těžiště

spojení bočnic vpředu a vzadu - AL, připravováno k uchycení karoserie

tlumiče - HPI červené, střední tvrdost

pneu:     Rock Creepers 1.9 Scale + závaží

reg. Speed Star + motor 55T Novak

přijímač - R9 Duplex

baterie - 2x 5600mAh 20C 7,4V Li-Poly

Jak to vypadá můžete shlédnout v galerii.  

- Původní zápis 22.12.2011

 

 

Náhledy fotografií ze složky Defender 90 semiscale

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(olda, 9. 3. 2014 23:19)

Dobrý den
rád bych se zeptal proč jsou u modelu
Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)
dvě baterie
jezdí se pouze na jednu ne_

Re: Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(to olda, 10. 3. 2014 7:02)

Tak to mam kvůli težišti a proto, že se mi nechce nosit bat po kapsách. Lze zapojit tak, aby byla dvojnásobná kapacita, ale já převažují konektor

Re: Re: Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(oprava, 10. 3. 2014 14:01)

Konektor nepřevažuji, ale přehazuji :-) mobil na kterém jsem to psal si to trochu popletl.