Jdi na obsah Jdi na menu
 


Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

22. 11. 2011

Tak jsem se dal do dalšího projektu. Expediční auto.

Záměr - hezky vypadající offroad pro nepříliš bláznivé expedice. Maketa, ale podle toho jak znám své možnosti spíš polomaketa. Auto by mělo budit pozornost  :-)

Defender 90 je prostě expedičák par excelence a tak ze všech Off Road aut nejvíc odpovídá tomu co chci. Je spousta možností jak ho zpracovat. Předloh mraky a doplňků jak profi tak i homemade úprav k nalezení spousty.

Jakou předlohu jsem zvolil zatím odhalovat nebudu. Mezi zdejšíma Expedičákama jsem ji neviděl a je docela kontroverzní.

Ale k tomu co už mám:    

Koupil jsem sestavený, mírně tuningovaný podvozek SCX10 spolu s kastlí TUNDRA, régem a motorem. K tomu jsem přikoupil kastli použitou Defendra 90 s nějakými dalšími drobnostmi. Rozvor byl větší  /310/ tak jsem udělal nový linky. Jsou z mosazi. Další úpravou je link řízení přemístěný zleva vpravo. Líp to funguje.

 Doplněno 8.2.2012      Defík je z 90% hotov.  Z techniky byly vyměněny ještě tlumiče. Složitost barvení je na samostatný článek a rozhodně nevyšla tak, jak bylo v plánu. Barvy nebyly k sehnání v potřebných odstínech a pak taky - je to moje víceméně prvotina. Jak na poli lakování, tak mezi auty. Růžová nakonec byla fialková, syntetika, a tak šla dolů. Stejně to dopadlo s poslední, červenou, vrstvou. Takže barvy jsou jinak než na originále. Neva, už je v plánu jiná technologie, tak uvidíme. Doplňky jsem bastlil sám. Jaká bude jejich životnost se uvidí. Kupodivu se povedly - si myslím. Doplnit příjde ještě pár kosmetických drobností a expediční cetky. Jestli se pustím do interiéru to fakt nevím. Blíží se jaro a tak bude jiná činnost.

Doplněno 15.10.2013      Po více než jednom a půl roce provozu a cca 50 najetých km mohu hodnotit:     Defender jezdí bez poruch. Za dobu provozu se jednou povolil šroubek u tyče řízení - nebyl přilepen, jednou jsem roztrhnul pneumatiku o klacek a vlastní vinou - přepólováním jsem zničil regulátor. Model projede neskutečný věci. Kdyby byla karoserie nižší a bez zahrádky, bylo by to ještě lepší. Ale je to přeci Defík. Co nevydrželo jsou všechny mnou vyrobené doplňky (mimo bytelnýho předního rámu. Provoz v těžkým terénu a kotrmelce se podepsaly i na karoserii - je zralá na výměnu. Blíží se zima tak budu rekonstruovat :-)

Momentální konfigurace je:

základ podvozku - Axial SCX 10 + mírný AL tuning

nové, zkrácené linky z mosazi - jsou těžší a snižují těžiště

spojení bočnic vpředu a vzadu - AL, připravováno k uchycení karoserie

tlumiče - HPI červené, střední tvrdost

pneu:     Rock Creepers 1.9 Scale + závaží

reg. Speed Star + motor 55T Novak

přijímač - R9 Duplex

baterie - 2x 5600mAh 20C 7,4V Li-Poly

Jak to vypadá můžete shlédnout v galerii.  

- Původní zápis 22.12.2011

 

 

Náhledy fotografií ze složky Defender 90 semiscale

Komentáře

Přidat komentář
Kontrolní kód Přehrát audio kód

Přehled komentářů

Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(olda, 9. 3. 2014 23:19)

Dobrý den
rád bych se zeptal proč jsou u modelu
Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)
dvě baterie
jezdí se pouze na jednu ne_

Re: Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(to olda, 10. 3. 2014 7:02)

Tak to mam kvůli težišti a proto, že se mi nechce nosit bat po kapsách. Lze zapojit tak, aby byla dvojnásobná kapacita, ale já převažují konektor

Re: Re: Land Rover DEFENDER 90 (Axial SCX10)

(oprava, 10. 3. 2014 14:01)

Konektor nepřevažuji, ale přehazuji :-) mobil na kterém jsem to psal si to trochu popletl.