Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tarot 450 PRO

22. 1. 2010

11.1.2010
Tak jsem jej objednal....
Objednal jsem proto, že se mi zdá jednodušší zabudovat do kabiny helinu s kardanem. Není třeba napínat řenínek a řešit problém jak to udělat.

19.1.2010
Balíček přišel. To jsem byl spokojen. Ne tolik už s kvalitou uvnitř. Ale to jsem tak trochu očekával. Vše bylo složeno do celků - bočnice, mechanika hlavy i vrtulky. Jen provedeno to bylo tak nějak halabala. Následovala důsledná kontrola šroubků a tam, kde to bylo třeba jejich pojištění proti povolení. Kloubky, až asi na dva, jdou celkem lehce, ztuha jde vahadlo pádel. Materiál snad až tak špatný není, ale v tom se já moc nevyznám.

Co se mi líbilo
- hřídel náhonu vrtulky osazená na koncích do kříže frézovanými "vajgly" - jde to pěkně sestavit.
- cena
- rychlost dodání

Co se mi nelíbilo
- hřídel náhonu vrtulky je křivá a nejen ona, křivě jsou vlepeny i ony "vajgly"
- bočnice byly pouze vyfrézované, nezačištěné
- složení hlavy je "jakési divné" - vše funguje, jen je to jaksi trošičku nakřivo. Ale vzpomínám si, že u T-rexe 450S to je podobné (i když asi o stupínek lepší)
- drát - vrtulka/servo vrtulky snad ani nemůže fungovat - vlní se to jako žížala - nahradil jsem jej uhlíkovou tyčovinou.
- cena - trochu jsem počítal a zjistil jsem, že rozdíl v ceně tohoto a T-rexe je jen ten, že Rex není prodáván samostatně. Jen jako combo a tím se jeví dražší. Na druhou stranu - samostatně nakupované by všecny součásti setu vyšly ještě dráž.

Závěr
Tarot je podle mě volba pro toho, kdo má výbavu a potřebuje jen mechaniku. Zatím mám sestaveno a proběhly jen statické zkoušky bez listů. Helina lehce vibruje následkem anomálie kamene rotorové hlavy. Zatím nevím jak to řešit, nejspíš zkusím vyměnit za T-rexovu - pokud by to dělalo neplechu a pokud to vůbec je možné. Je otázkou, jestli bude dostatečný motor. Dávám tam origo z Rexe. S kabinou KDS to nebude cihla, ale panel - tak uvidím.

22.1.2010
Zkušební vis
Sestaveno, oživeno tak na co čekat. Vše jsem ještě jednou překontroloval, dobil baterky a vyrazil vyzkoušet, jestli bude možno strojek provozovat. Venku je sice -8C, ale já k účelu vyzkoušení a zavisení používám sklepní místnost cca 4x4,5x2,7 m. Hel roztočená, funkce v pořádku. Je poznat, že je to strojek připravený pro akro. Je živější než T-Rex S. Asi proto, že jsou uhlíkové listy a na pádlech nemám závažíčka. Možná že by to mohlo být i tuhostí vahadla pádel - zatím nevím. Já se svým "uměním" a záměrem vpravit to do kabiny BELL 206 budu muset závaží doplnit a helinu trošku zklidnit a stabilizovat.
Nicméně zdá se, že to lítat bude. Dokonce to vypadá, že strach z vibrací by mohl být přehnaný, trošku to cítit je, držím-li ji v ruce, ale není to tak strašné. Uvidíme časem.

Vážení
Před zkušebním visem jsem provedl taky vážení.
Mechanika připravená k letu - 850g
Kabina BELL 206 KDS samostatně - 200g
Stabilizační plošky, bižuterie, osvětlení - 50g
Celkem - 1100g  (+- 20g)

24.1.2010
Doplněno o závaží na pádla. Je to klidnější, ale ještě zkusím víc rozhýbat kloubky (tužší jsou ty mezi listy a přepákováním) a taky nějak uvolnit vahadlo pádel. Pak už to bude OK.
 
....Pokračování (viz. článek Bell 206)

 

 

Náhledy fotografií ze složky Tarot 450 PRO

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

odpověď

(to kuba, 8. 1. 2012 12:33)

... tak ti držím palce pro zálet.

.

(kuba, 8. 1. 2012 10:58)

ja ho tetka taky koupil ale jeste nebl ve vzduchu a mnel sem ho uplne rozebraneho na dily

.

(kuba, 8. 1. 2012 10:58)

ja ho tetka taky koupil ale jeste nebl ve vzduchu a mnel sem ho uplne rozebraneho na dily