Jdi na obsah Jdi na menu
 


Fokker Dr. I. od FreeAiru

19. 11. 2008

Fokkera mi přivezl kamarád. Koupil ho na mé požádání na ModelHobby 2008. Je to zas EPP stroj, zatím nemám odvahu se pouštět do vlastních konstrukcí a balzoletů. Jiný kolega z klubu tvrdí, že mi do rukou nic jiného než pěna nepatří.

Stavění probíhalo podle návodu, jen jsem většinu dílů lepil Purexem namísto doporučovaného vteřiňáku. Nikam jsem nespěchal a při purexu se mi díly líp usazují. Jeho nevýhodou je barva, napěnění pokud někde nechtěně máznu a dle upozornění možná i váha. Jsem mazal, vím to.

Trošku jsem se potýkal s tím, jak usadit serva a další výbavu. Jak jsem se s tím vyrovnal je patrné z obrázků. Asi jsem tím trošku přidal na váze. ale zas se zvýšila pevnost. Zda je to správně ukáže čas. Zvonkoidní motor (  http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4709&Product_Name=TowerPro_BM2409-12T_/_25A_BEC/_9x4.7_Prop_Combo ) mi taky moc nepomáhal. Nakonec jsem ho rozebral, otočil hřídel (je na ní závit) a tím jsem docílil toho, že je motor v gondole. Tuhle úpravu jsem okoukal kdesi v modelářském časopisu. (Na druhou stranu kdyby byl venku, vycházelo by líp těžiště) Ale estetika by byla v ....elice nabouraná.

V neděli 28.12.2008 proběhl pokus o zálet. Nádherné počasí, jen mírný větřík téměř přesně v ose panelové cesty. Startováno ze země. Pojíždění bylo zkoušeno již dříve. Po přidání plynu a asi 3-4 metrech rozjezdu vzlet. Model měl snahu točit se přes levé křídlo, ale dalo se to zvládnout bez havárie. Se ztíženým ovládáním jsem udělal 2 okruhy a pokusil se přistát. Až na zakopnutí o drn vyčnívající mezi panely to vcelku vyšlo. Zkusil jsem dotrimovat a znovu vzlétnout. Už to bylo lepší jenže.....  Při druhém okruhu najednou vysadil motor. Výška cca 10 m. Nebudu napínat. Ukázala se moje pilotní nezkušenost a předčasné a příliš razantní přitažení výškovky způsobilo kritickou ztrátu rychlosti a pád modelu asi ze 2 m na umrzlé pole s ozimem. Odnesl to podvozek, jinak nic. PŘÍČINA: Připisoval jsem to vybití zdrojů A123, ale po po tak krátkém letu? Po dobití cca 250mAh jsem došel k názoru, že mám špatně nastaven mód na regulátoru a to na LiPol zdroje. Za příčinu snahy o převracení doleva považuji buď svou chybu v sestavení  geometrie křídel, nebo špatné vyosení motoru. Možná i součinnost obou chyb. Co váš názor?

       

Data modelu
Motor / ESCBm 2409-18     ESC no name 25A (viz výše)
Serva2x Power HD 1900 (9g)  1x HS-81
Rx / TxJeti Rex 4   /   FC-16
Váha642g
Baterie3S A123 1100mAh

 

Náhledy fotografií ze složky FOKKER Dr. I. FreeAir

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář