Jdi na obsah Jdi na menu
 


MIRACLE 900

2. 9. 2009
Tak, a přišel čas vyzkoušet další model. Je jím Miracle 900 od firmy Borůvka. Firma dnes již modely nevyrábí, ale mě jeden z posledních kousků přistál pod stromečkem(2008). Na jeho zprovoznění se dostává až teď(2009).
Pro ty co ho neznají - je to EPP konstukce, hobby akrobat, takřka středoplošník.
Sestavení šlo výborně, nikde žádný zádrhel, většinou jsem používal Purex nebo vteřiňák.
Změny které jsem udělal oproti návodu - Do křídla a výškovky jsem vlepil výztuhu z uhlíkové trubky (kř.) a tyčky (v.). Serva kormidel (HS 55)  jsem umístil do kabiny a tu nastříkal černou metalízou. Servo křidélek (HS 81) je posunuto co nejvíce vzad a je použit náhon přes páky. Dělal jsem to tak poprvé a bylo to hodně o improvizaci, ale po záletu můžu říct, že to funguje. Důvodem je to, že jsem se snažil tlačit těžiště dozadu. Ze stejného důvodu je vzadu i přijímač. Mám za to, že v místě kam jsem jej vpravil je i slušně chráněn. Používám systém DSM 2.4 GHz. Použil jsem uhlíkový podvozek od p. Jelínka. Je pro kilové modely a tedy naddimenzován stejně jako motor.
Motor je PJS 1000, régo RAY 40A, akumulátory li-pol 2200mAh, vrtule APC 10x3,8. Aku nejdou posunout víc vzad protože je nepustí výztuha z trubky v křídle. Pravděpodobně bude třeba vyztužit i trup po stranách uhlíkem. Dost nešetrně jsem jej vybral a je jakýsi "gumovější" než bych předpokládal. Inu pěna.
Několik předzáletových fotek je v galerii. Dlužno říci, že je to první éro se kterým jsem během záletu a seznamovacích letů nepraštil. Zalétávat jsem byl na Jičínském aeroklubovém letišti. Je začátek září po suchém létu a travnatá dráha je jako mlat. Proto přežil i podvozek. Tedy snad i proto, že jsem přistával opravdu šetrně a dařilo se.
Asi dvakrát jsem popojel a pak už přivřel oči a odstartoval. Mirda letěl !!! Bylo jen třeba mírně dotrimovat náklon vlevo a podržet výškovku. Stále je maličko těžší na čumák. 5g olova do ocasní části pomohlo, ale asi to bude chtít ještě krapítko.
Jak už to bývá během prvních aku se ozvalo pípání vysílače. Hladověl. Jemné přistání a domů !!

Dá se říci, že jsem spokojen. Po dovážení bude lítat (na mé umění) až příliš dobře. Je rychlejší než modely co jsem dosud měl. Je taky dostatečně přemotorovaný, asi přijde na řadu i laborování s vrtulemi abych systému ubral zatížení. Možná by nebyl na škodu nějaký ten chladící otvor pro aku a régo.
Na každý pád se na příští lítání už těším.
To be continued.....

.........a stalo se :-);
Vyzval jsem manželku k návštěvě letiště za účelem předvedení nového, pro mě solidního, letadélka. Nebudu natahovat - netrvalo to ani 5 minut a sbíral jsem ze země zbytky elektroniky a cáry EPP. Tedy elektronika byla v pořádku, jen řádně zpřeházená a baterka kus "po větru". Jinak trup na maděru. Příčina - trimování a jako vždy! RUCE VOLŠOVÝ!!!
14 dní lepení, půl lahvičky Purexu, pláty EPP, nová vrtule a drobné úpravy v rozmístění výbavy a už zase lítám. Nejraději už sám.
Na éru asi přibylo něco gramů vpředu - nevážil jsem jej. Serva kormidel proto byla z kabiny přemístěna až ke kormidlům, pod výškovku. Úpravu si vyžádá vyosení motoru, které bylo nyní jen odhadem a bude třeba lehce laborovat. Pravděpodobně je zbytečný úhel dolů. Poopravím a uvidíme.
Poopraveno a dobrý - lítáme.

Fotky po opravě přiložím dodatečně. 





 






 
 

Náhledy fotografií ze složky MIRACLE 900

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář