Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zlín 50-LS ŠAD Model

31. 8. 2008

TTD:     

model-Zlín Z-50xx;

výrobce-ŠAD Model;

váha-600g včetně zdrojů;

motor-střídavý Ray 2835/16 combo set (reg. 25A);

akumulátor-LiPol PowerFlight 1850mAh;

Tx-JR9303 2,4GHz;

Rx-Spectrum 6200 DSM2;

serva-Hitec 2x 45HB křidélka, 56HB směrovka, H-55 výškovka. 

Tak teda do toho !!!

S bráchou jsme si u pana Šplíchala objednali dva modely. Já Zlína a brácha Mustanga. Oba modely dorazily asi po 14ti dnech, spolehlivě zabalené a nepoškozené. Jen u Mustanga chyběly obtisky, Ty firma obratem zaslala.

Nebudu popisovat detaily stavby. Zmíním se jen o svých úpravách a poznatcích.

Návod je evidentně určen pro modeláře, který již model letadla stavěl. Použité obrázky jsou kusé a poněkud nezřetelné - Toť jen názor, většině mohou vyhovovat. Základní postupy jsem z návodu vyrozuměl a ač jsem takovou věc stavěl poprvé, model létá. V bodech tedy o mých postupech a patlání.

K lepení jsem používal purex a vteřinové lepidlo - nelišil jsem se od doporučení.

Na výztuhy jsem použil uhlíkové trubky (do křídla) a kulatiny pr. 2mm boky trupu a kormidla. Postup: drážka (pájka nebo skalpel) dle rozměru uhlíku aby nedošlo k narušení geometrie výřezu. Vtlačit výztuhu, teprve pak zafixovat sec. lepidlem a začistit spáru je-li třeba. Nakonec jsem použil aktivátor. Ten ukončí aktivitu vt. lepidla. 

Na páky byly použity koncovky táhel MP mikro, křidélka a výškovka odříznuty a zavěšeny na textilní panty.

Do krytu motoru jsem vyfrézoval otvory pro nasávání chladícího vzduchu. Mřížka je jen kosmetická záležitost a pokus o ověření technologie. Vzduch prochází postupně kolem motoru, réglu a baterek. Výstup je kabinou. Motor a régo jsou použity dle doporučení jejich výrobce a teplota se pohybuje v povolených mezích. Motor je po přistání vlahý stejně jako ostatní komponenty el. pohonu. Kryt není k trupu lepen ale šroubován. Stejně je řešen i překryt kabiny.

Pro motor musel býr vyroben držák ve tvaru U. Maličko jsem to přepískl s jeho velikostí a tak je motorový kryt o něco více vpředu, než je obvyklé. Alespoň mám víc místa pro vkládání akumulátoru. Motor není nikterak vyosen. Bohužel údaj o vyosení není v návodu uveden. Ani to, že by se motor vevyosoval. Jen to, že při správné stavbě, dodržení souososti, těžiště a kormidlech v nule by měl model  letět hned na poprvé. No, letěl !!!      by, mít správně výchylky křidélek. Ale za to návod nemůže. Tady byla chyba jinde :-))))

Pilot Lojza je Home Made product. Za základ posloužil EPS, nůž, smirek a lihové fixy. Lepen je oboustrankou na destičku PSH. V kabině celek fixuje magnet. Magnety jsou použity i na uchycení překrytu baterie v prostoru před kabinou. 

Podvozek vydržel jen několik málo mých přistání. Možná i vlivem nevhodného terénu, ale především to bylo rukama :-)  Bude řešen až budou ruce umět líp zacházet s páčkama a nalezen vhodnější prostor ke startu a přistání. Bude také vytvořen z jiného materiálu než je hliníkový drát.

Stavebnice jako celek splňuje moje očekávání -

Mít základ stavby a moci se sám vydovádět na provedení !!

Mrkněte na fotky, sdělte dojmy a PROSÍM VÁS PĚKNĚ !!!! pokud to víte, napište mi odkaz (kontakt) někam, kde se dozvím něco o tom, jak správně páčkovat obraty. Zatím lítám styl VŠECHNYPÁČKYDOZATÁČKY a chtěl bych to trochu učesat.

 

Náhledy fotografií ze složky Zlín 50-LS ŠAD Model

Komentáře

Přidat komentář
Kontrolní kód Přehrát audio kód

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář